Toimialat ja organisaatio

Nauha ry: llä on toimintaa yhdeksässä kunnassa Pirkanmaalla. Valo-valmenuksen ja kuntoutuksen toiminnot ovat valtakunnallisia. Yhdistyksellä on yli 70 kuntaa asiakkaana.

Nauhan asioista päättävät jäsenkokoukset. Sääntöjen mukaan jäsenkokoukset ovat keväällä ja syksyllä. Syyskokouksessa valitaan hallitus, jota päivittäisessä työssä edustaa toiminnanjohtaja. Kirjanpidon ja taloushallinnon asioita hoitaa yhdistyksen talouspäällikkö. Palvelujohtajat kehittävät yhdistyksen toimintaa ja henkilöstöä ja toimivat toiminnanjohtajan työparina arjen rutiinien pyörittämisessä.

Yhdistyksen toiminta perustuu kuuteen eri ”toimialaan”, joista ”Tukipalvelut” ovat talonsisäisiä palveluja. Myös RAY:n rahoittama vapaaehtois- ja vertaisyö lävistävät kaikki yhdistyksen palvelut. Toimintayksiköiden itsenäistä taloudellista toimintaa budjetin puitteissa tuetaan.

Yhdistyksellä on käytössä talous- ja toimintasääntö sekä henkilöstöpoliittinen ohjelma, joka sisältää tasa-arvosuunnitelman.

YHDISTYKSEN KUUSI TOIMIALAA JA SISÄISET PALVELUT

Nauha 2015